پاتوق

گوناگون از ارتباطات

پاتوق

گوناگون از ارتباطات

شکلاتهای طلایی

یک شرکت سازنده شکلات به زودی محصول منحصر به فردی را به بازار عرضه می کند که حداقل تا به حال در دنیای خوردنی های شکلاتی بی نظیر بوده است. این محصول جدید شکلاتهای آب طلا داده شده هستند و تنها در ایام کریسمس و تعطیلات سال نو به بازار عرضه خواهند شد. هر یک از خوردنیهای خوشمزه و لوکس با ورقه های نازک آب داده شده با طلای 24 عیار بسته بندی می شوند. رییس شرکت تولید کننده شکلاتهای طلایی در حاشیه معرفی محصول جدید کارخانه اش گفته است، زمانی که ایده عرضه این شکلاتها به ذهنش خطور کرده است. می دانسته که با استقبال روبرو می شود، چون هر دو ماده اصلی تشکیل دهنده این شکلات جدید جزو اقلام وسوسه کننده هستند.

هشدار به کارمندان چاق

شرکت هواپیمایی دولتی هند تهدید کرد اگر کارکنان چاق کادر پرواز آن از وزن خود کم نکنند، از دو ماه بعد مانع پرواز آنان خواهد شد.
به گزارش بی.بی.سی، حدود 10 درصد از 1600 کارمند این شرکت که در داخل هواپیماها کار می کنند، اضافه وزن دارند یا از چاقی رنج می برند."اس ونکلت"، مدیرکل روابط عمومی ایرابندیا گفت: این دستورالعمل به طور جدی اجرا خواهد شد.
مسؤولان این شرکت می گویند: هدف از این کار اصلاح تصویر ناخوشایند این شرکت در برابر رقابت شرکتهای دیگر است.
شرکت هوایی هند در سالهای اخیر با تهیه هواپیماهای جدید و ارایه قیمتهای ارزانتر و خدمات بهتر، انقلابی به وجود آورده است.پیش بینی شده تعداد مسافران شرکتهای هواپیمایی هند از 14 میلیون نفر کنونی به 45 میلیون نفر تا سال 2010 افزایش خواهد یافت.

محققان "لبخند مونالیزا" را معنا کردند


دانشمندان معتقدند تابلوی معروف "لبخند مونالیزا" 83 درصد خوشحالی، 9 درصد تحقیر، 6 درصد ترس و 2 درصد خشم را نشان می دهد.
محققان دانشگاه ایلینوی آمریکا و دانشگاه آمستردام، با تحقیق روی رفتارهای مهم چهره از جمله خمیدگی لبها و چین و چروکهای اطراف چشم این تابلو، به این نتیجه رسیدند.شاهکار "لئوناردو داوینچی" پس از 500 سال همچنان اسرار بسیار دارد.

تا اطلاع ثانوی کسی حق مردن ندارد

شهردار شهر "بریتیبا میریم" در حومه شهر سائوپولو در برزیل تا دستور ثانوی، "مردن" را در این شهر ممنوع کرد!
به گزارش خبرگزاری فرانسه، شهردار این شهر اعلام کرد تا دستور ثانوی، "مردن" ممنوع است؛ زیرا در گورستان شهرداری جایی برای دفن اموات وجود ندارد.در حکم شهردار آمده است: تخطی کنندگان از این ممنوعیت مسؤول عواقب عمل خود خواهند بود! شهروندان باید مراقب سلامتی خود باشند، تا نمیرند! ممنوعیت "مردن" تا دستور ثانوی تا هنگام احداث یک گورستان جدید به قوت خود باقی خواهد بود!
روبرتو پره ییرا داسیلوا، شهردار "بریتیبا میریم" در پیام خود به شورای شهر گفت، شاید این دستور ظاهراً احمقانه باشد، اما احمقانه تر از آن قانون
3/335 شورای محیط زیست است که به ما اجازه نمی دهد یک گورستان تازه در شهر احداث کنیم.او هشدار داد، اوضاع فاجعه بار است. خانوارهای شهر دیگر محلی برای دفن امواتشان ندارند. تمام گورهای قدیمی دوباره مورد استفاده قرار گرفته اند، در مسیرهای عبور گورستان گورهای تازه احداث شده اند، حتی در گوشه و کنارهای گورستان مرده ها دفن شده اند و دیگر جایی برای دفن اموات وجود ندارد. پس تا دستور ثانوی، "مردن" در شهر "بریتیبا میریم" ممنوع است!

گنجشکی فدایی به موزه می رود

یک گنجشک که به جرم بر هم ریختن 23 هزار دومینو هنگام تدارک بزرگترین دومینوی جهان در هلند توسط تفنگ بادی یک نگهبان کشته شد، در موزه علوم طبیعی روتردام نگهداری خواهد شد. به گزارش جام جم آنلاین، در نیمه ماه نوامبر هنگام نصب دومینوها برای شکستن رکورد ریزش بزرگترین دومینو جهان یک گنجشک وارد انباری شد که تدارک این رکورد شکنی در آن انجام می گرفت. این گنجشک 23 هزار دومینو را بر هم ریخت و یک نگهبان، پرنده کوچک را به این جرم محکوم به مرگ کرده و با یک تفنگ بادی فوری حکم را اجرا کرد! این مسأله خشم انجمنهای دفاع از حیوانات را در هلند بر انگیخت و موجی از ماتم در هلند به راه افتاد و مطبوعات هلندی به گنجشک فدا شده لقب "گنجشک دومینو" را دادند.تهیه کنندگان شبکه تلویزیونی خصوصی "SBS" که رکورد شکنی را پخش می کرد، زیر موج انبوه پیامهای تسلیت ناگزیر شدند مراسم تقدیر از این گنجشک را برگزار کرده و آن را پخش کنند! وزارت امور عمومی هلند، نگهبان قاتل را به 200 یورو جریمه محکوم کرده و جسد گنجشک را به موزه علوم طبیعی روتردام اهدا کرد!

علاقه به همبرگر کار دست آدم می دهد

یک زندانی فراری، هنگامی که قصد داشت با چهار همبرگر دوباره به داخل زندان باز گردد، دستگیر شد.  این مرد که به خاطر سرقت مسلحانه محکوم به زندان شده است، به خاطر علاقه مفرطش به همبرگر از زندان "تنسی" گریخت و پس از آن که از مغازه همبرگر فروشی خرید کرد و داشت دوباره به داخل زندان باز می گشت، گیر افتاد و توسط نگهبانان زندان دستگیر شد. البته، مشخص نشده که این مرد چهار همبرگر را برای دل خودش خریده بوده است یا قصد داشته تعدادی از آنها را به سایر زندانیان بفروشد. به گفته مقامهای زندان "تنسی"، این مرد زندانی فقط مدت کوتاهی و به اندازه خرید چند همبرگر از مغازه در بیرون از زندان بوده و خیلی سریع در حال بازگشت به محبس خود بوده است.

اکس را از داروخانه ها بخرید!

یک آسیب شناس اجتماعی از فروش قرصهای "روان گردان" بدون نسخه پزشک با 10 برابر قیمت بازار در برخی داروخانه های کشور خبر داد.دکتر حسین فرجاد در گفتگو با خبرگزاری مهر، گفت: قرصهایی که در مجموعه قرصهای "روان گردان" قرار دارد و معتادان مصرف می کنند، در برخی از داروخانه ها با قیمت معادل 10 برابر قیمت بازار خرید و فروش می شود و این در حالی است که مسؤولان نسبت به کنترل و نظارت این داروخانه ها کم توجهی می کنند