پاتوق

گوناگون از ارتباطات

پاتوق

گوناگون از ارتباطات

رابطه تشکر و عمر طولانی


روانشناسان با بررسی افراد ی که عمر طولانی تری دارند، دریافته اند یکی از موارد مشترک در میان همه آنها روحیه قدردانی و تشکر است.
در بررسیها مشخص شده افراد قدردان حدود 10 درصد بیشتر از دیگران عمر می کنند.
افرادی که بیشتر از دیگران تشکر می کنند روحیات مثبتی دارند و به جای نارضایتی از زندگی و اطرافیان به نکات مثبت آنها توجه کرده و با قدردانی امکان پیشامدها و خدمات مطلوب را برای خود افزایش می دهند. از طرف دیگر مشخص شده این روحیه قدردانی و سپاسگزاری در افرادی که اعتقادات مذهبی و معنوی قویتری دارند نیز بیشتر است. زیرا آنها جهان را هدفمند دانسته و معتقدند هیچ پدیده ای در جهان بی حکمت نیست. پس ناملایمات را نیز بهتر پذیرفته و به جای نا رضایتی از موهبتهایی که در زندگی به آنها داده شده قدردانی می کنند.
روانشناسان معتقدند نحوه نگرش و پردازش افراد نسبت به مسایل گوناگون زندگی و چگونگی غلبه آنها بر مشکلات است که موجب بسیاری از دشمنیها و کینه ها و حتی بیماریهای قلبی می شود و افرادی که در زندگی احساس قربانی بودن یا نا توانی می کنند بیشتر بیمار شده و عمر کوتاهتری دارند.  افراد قدردان مشکلات زندگی را نیز طبیعی دانسته و درصدد رفع آنها بر می آیند نه در پی بزرگ جلوه دادن و احساس بدبختی، همین موضوع آمادگی جسمی آنان را نیز افزایش داده و بیماریها به شکل خفیف تری آنها را درگیر کرده و با سرعت بیشتری بهبودی می یابند.
از طرف دیگر افراد مثبت بین و قدردان نتایج اکثر کارها را موفقیت آمیز دیده و همین امر انگیزه آنها را برای پیگیری اهداف تقویت کرده و با موفقیتها و دستاوردهای مطلوب احساس بهتری پیدا کرده و زندگی را بهتر در می یابند.

نتیجه اینکه سعی کنید از خانم تون زیاد تشکر کنید

نظرات 1 + ارسال نظر
مصطفی چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1384 ساعت 03:45 ب.ظ http://bmb.blogsky.com

سلام دوست عزیز
موفق باشی بیشتر رو وبلاگت کار کن
یا علییییییییییی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد