پاتوق

گوناگون از ارتباطات

پاتوق

گوناگون از ارتباطات

۲۰ کیلومتر دوچرخه سواری با چشمان بسته

یک مرد نابینا از کشور آفریقای جنوبی توانست که در یک مسابقه دوچرخه سواری مسافت 20 کیلومتری مسیر
مسابقه را تا انتها بپیماید و حد نصاب جهانی جدیدی در این زمینه بر جای گذاشت.
"هین واگنر" مسیر این مسابقه را که در اطراف دوربان ویل برگزار شد در مدتی کمتر از دو ساعت پیمود. "واگنر" برای پیمودن این مسیر صدایی را که از دستگاه بسته شده در پشت دوچرخه دوستش خارج می شد، تعقیب می کرد و در واقع کل مسیر را با اتکا به نیروی شنوایی خود پیمود. دو دوچرخه سوار دیگر نیز پا به پای "واگنر" رکاب می زدند تا وی را از خطرهای موجود در سر راهش مطلع سازند و خودرویی نیز با علامت هشدار دهنده پیشاپیش این کاروان حرکت می کرد تا به رهگذران و خودروهای دیگر هشدار دهد که این دوچرخه سوار نابیناست و مراقب وی باشند.

میگن پول خوشبختی می اره

تحقیقی جدید روشن ساخته که حق با قدیمی ها بوده و پول به هیچ عنوان خوشبختی نمی آورد. محققان استرالیایی کشف کرده اند که افراد مرفه و پولدار ساکن شهر سیدنی جزء بدبخت ترین آدمهای این کشور هستند؛ این در حالی است که بسیاری از استرالیایی هایی که ساکن در مناطق بسیار فقیر، از زندگی خود بیشتر لذت می برند و احساس رضایت بیشتری دارند.
به گفته "لیز اکرمن" استاد دانشگاه دیکین، "پول واقعاً خوشبختی نمی آورد و این چیزی است که به وضوح در تحقیق وسیع و گسترده ما به اثبات رسیده است." این محقق استرالیایی و همکارانش از سال 2001 تحقیق خود را آغاز و طی این مدت با 23 هزار نفر گفت و گو کردند. در این تحقیق، تمامی طبقات جامعه استرالیا مد نظر قرار گرفتند تا مشخص شود که میزان درآمد تا چه اندازه بر رضایتمندی افراد از زندگی شان تأثیر دارد. نتایج به دست آمده به شکل مستدل و علمی مشخص ساخته که میزان درآمد و مکان زندگی، تأثیر چندانی بر احساس خوشبخت بودن و شکل گیری آن ندارد.

کلیپ هدیه ازدواج

مشهورترین طرفدار مجارستانی "هیوگرانت"، بازیگر معروف انگلیسی، علاقه اش را به شکلی جالب و ابتکاری نمایش داده است.
ویدیو کلیپی در اینترنت قابل دسترسی است که با تصویر گرانت در فیلم "واقعاً عشق" آغاز می شود. گرانت در نقش نخست وزیر انگلیس از پنجره ساختمان مشهور خیابان داونینگ به بیرون خیره شده است اما پس از آن کسی که رو به دوربین می کند" فرنس گیورسانی"، نخست وزیر مجارستان است که شروع به گردش و چرخیدن در اتاق مطالعه اش می کند.
"آندریاس باتیز" که سخنگوی دولت مجارستان است در خصوص این ویدیوکلیپ گفته است که حتی وی و همکارانش در دولت که هر روز نخست وزیر را می بینند و به خوبی او را می شناسند از مشاهده این ویدیوکلیپ حیران شده اند.به گفته آقای باتیز این ویدیوکلیپ هدیه سالروز ازدواج سال قبل آقای نخست وزیر بوده و سالهاست که آقای گیورسانی از طرفداران جدی بازیگر انگلیسی و فیلمهای وی را با علاقه و جدیت دنبال می کند.

به این مگن سارق

سارقی وارد یک مدرسه در نروژ شد و به جای سرقت از مدرسه اشکالهای سؤالهای امتحان ریاضی را برطرف کرد. به گزارش "آنتن پستن"، از این مدرسه هیچ چیز به سرقت نرفته است. اما شخص سارق برگه امتحان ریاضی را که برای بچه های کلاس سوم طرح شده بود پیدا کرده و بنا بر گفته مقامهای رسمی قوه قضاییه نروژ، این مرد یا زن کاری خوب انجام داده و تمامی اشکالهای موجود در سؤالهای برگه ریاضی را برطرف و حل نموده و پس از آن محل را ترک کرده است.

جادوگر آنلاین


شاید اینترنت را بتوان یکی از غریب ترین جادوهای انسان قرن حاضر دانست؛ چرا که همچون یک آهنربای قدرتمند، روزانه بسیاری از اهالی کره خاکی را بسوی خود جذب می کند و این روند بصورت تصاعدی رو به افزایش است و خبری هم از توقف یا کاهش آن به چشم نمی خورد.
آمار جدیدی که ایسنا به نقل از روزنامه "جاکارتا پست" منتشر کرده، یکی از مصداقهای این جادوگری را اثبات می کند. بر اساس این خبر، شمار کاربران اینترنت اندونزی از تنها دو میلیون نفر در سال2000 به 15میلیون نفر در پایان سال2005 رسیده است. جالب اینجاست که در آمار مذکور، پیش بینی شده که تا پایان سال جدید این میزان به20 میلیون کاربر خواهد رسید.
همچنین تعداد عرضه کنندگان سرویس اینترنت (ISP)، شامل شرکتهای کوچک و متوسط هم به سرعت در حال رشد است. به جادوی اینترنت در سرزمینی همچون اندونزی این نکته نهایی را هم اضافه کنید که شمار کاربران اینترنت در این کشور دو برابر تعداد کاربران رایانه آن است! چرا که بیش از 50 درصد کاربران اندونزیایی در کافی نت ها و محل کار یا مدرسه از اینترنت استفاده می کنند.

اینم از خاصیتای آب

یک گروه از شیمی دانان در پژوهشی که شباهت زیادی به کار کیمیاگران باستانی دارد، نشان داده اند که میدان مغناطیسی می تواند خواص آبی را که در آن اکسیژن حل شده باشد، تغییر دهد.
به نوشته نشریه "ژورنال او فیزیکال کمیستری"، ایچیرو اوتسوکا و سومیئو اوزکی از دانشگاه شینشو در ژاپن یک سلسله آزمایش روی آب مقطر در محیط خلأ و بر روی آبی که اکسیژن در آن حل شده بود، انجام دادند.
این آزمایشها هر کدام در دو نوبت به انجام رسید. در نوبت اول بدون اعمال میدان مغناطیسی و در نوبت دوم تحت تأثیر یک میدان مغناطیسی صورت گرفت.
در این بررسی مشاهده شد که میدان مغناطیسی خواص آب مقطر را تغییر نمی دهد، اما خواص آب حاوی اکسیژن را دستخوش تغییر می سازد. از جمله این تغییرات آنکه آب حاوی اکسیژن تحت تأثیر میدان مغناطیسی، ویژگی های جدیدی در طیف جذب نور بدست می آورد.
نتایج به دست آمده البته تأیید کننده دعاوی عجیبی که در گذشته به وسیله گروهی از شرکتهای تجاری در مورد خواص آب مغناطیسی شده مطرح شده بود، نیست اما این پرسش جدی را مطرح ساخته که چه عاملی موجب می شود میدان مغناطیسی بر ساختار آب تأثیر بگذارد.