پاتوق

گوناگون از ارتباطات

پاتوق

گوناگون از ارتباطات

چرا اکثر روزنامه نگاران وبلاگ نویس اند؟

امروزه بسیاری از  روزنامه نگاران و اصحاب ارتباطات علاوه بر نگارش در مطبوعات اقدام به راه اندازی سایت و یا وبلاگ کرده اند و نگاه تیز ببنانه خود در نوشته های الکترونیکی را از طریق وبلاگ به مخاطبان عرضه می نمایند اینکه چرا روزنامه نگاران عرصه الکترونیک را برای برخی نوشته های خود برگزیده اند شاید دلایل متعددی داشته باشد آنچه به ذهن بنده می رسد در زیر اشاره می کنم و از همه عزیزان درخواست می کنم این دلایل را تکمیل کنند .


1-امروزه رشد نشریات الکترونیکی به دلیل سرعت بالا در انتشار اخبار و اطلاعات و همچنین دسترسی آسان به اطلاعات مورد نیاز درباره یک موضوع خاص رقیب سرسختی برای نشریات مکتوب به شمار می روند .از این رو برخی روزنامه نگاران علاقه مندند تا اطلاعات خود را از این طریق به مخاطبان انعکاس دهند


2-یکی ا زویژگیهای برجسته یک روزنامه نگار به روزبودن او در زمینه های مختلف است و وارد شدن به عرصه رسانه های الکترونیکی موجب می شود تا هم با استفاده از تکنولوژی روزاطلاعات خود را انتشا ر دهد و هم اطلاعات خود را به روز کند .


3-معمولا در رسانه های مکتوب فیلترهای مختلفی برای کنترل مطالب و نوشته ها وجود دارد . با توجه به آزاد اندیشی روزنامه نگاران آنان تمایل ندارند تا مطالبشان به تیغ سانسور و یا تلخیص های بی مبنا به دلیل کمی فضای چاپ نشریات و یا دلایل دیگر آراسته شود . در نشریات الکترونیکی تنها یک نفر نویسنده و ادیتور است و آن شخص هم فقط خود نویسنده است و لذا آزادانه می تواند هم حجم مطالب را تعیین نماید و هم تعیین کند که چه بنویسد و چه ننویسد؟


4-اینترنت این امکان را به نویسندگان سایت ها می دهد تا بتوانند ضمن انتشار مطالب خود در گستره جهانی با نویسندگان مختلف در دهکده جهانی ارتباط برقرار کنند.


5-وبلاگ ها این امکان را به انسان می دهد که تمام نوشته هایش را در یک باکس جمع آوری و به راحتی در اختیارش دهد .نویسنده و یا هرکاربری تنها با یک حستجوی ساده می تواند راجع به هر موضوعی مطالب را به صورتی منسجم دراختیار داشته باشد .(منبع هنر هشتم )

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد