تولید کنندگان برنامه های تلویزیونی می گویند که رسانه ملی بسیار بد پول میدهد چون مشکل مالی دارد . مهندس ضرغامی هم در چند اظهار نظر متفاوت این موضوع را تایید کرد. خوب رسانه ملی ما مشکل مالی دارد اما مسئول این مشکل کیست؟قوه مقننه یا قوه مجریه؟چرا مدیریت رسانه ملی این مسئله را به عنوان حق مردم پیگیری نمیکند؟چرا از خود مردم استمداد نمیطلبد؟بیشتر
هربرت الچول ، رسانه ها و قدرت سیاسی
هربرت الچول در کتابی که در سال 1984 تحت عنوان «عوامل قدرت» Agents of Power منتشر ساخت، این بحث را مطرح می کند که نظریات ششگانه ای که دربـاره رسـانـه ها ارائه شده اند چندان با واقعـیت تطبیـق نمی کننـد و صرفـاً محصـول جنگ سـرد می باشـند. او معتـقد است کـه ایـن نظریات با اوضاع سیاسی کنونی تناسبی ندارند.
خردسال ترین وبلاگ نویس
این وبلاگ نویس ۹ سال بیشتر ندارد نشانی http://saj85.blogfa.com
حسین قندی در گفتوگو با ایسنا اظهار داشت: اولین دانشکدهی روزنامهنگاری در ایران در سال 1346 تاسیس شد، پس از آن فارغالتحصیلان این رشته وارد عرصهی مطبوعات شدند و در این میان افرادی در روزنامهها قلم میزدند که از دانش روزنامهنگاری بهرهای نداشتند، اما تجربهی گرانقدری در این عرصه به دست آورده بودند.
رشد سریع وبلاگهای مطبوعاتی، بسیاری از روزنامهنگاران را بر آن داشته تا به جهان آنلاین قدم بگذارند، به طوری که با توجه به امکانات فعلی، پیشتر هیچ گاه امکان دریافت آدرس ایمیلها یا داشتن مطالب مندرج در پایگاه اینترنتی روزنامهها وجود نداشت.
سرویس نگاهی به وبلاگهای ایسنابه نقل از وبلاگ روزنامهی گاردین، در ادامه آورده است: در حالیکه به نظر میرسد برخی به ورود به این عرصه را سهل میپندارند؛ عدهای هم رشد و پرورش در حوزه وبلاگ نویسی را دشوار میدانند. مشکل بسیار عمیقتر است و هیچ گونه ارتباطی با یافتن سبک درست یا آشنایی با روح وبلاگ نویسی ندارد. ما باید این حقیقت را بپذیریم که هر آنچه در وبلاگمان مینویسیم، صرفنظر از قالب و مفهوم آن، به مجرد اینکه روی گزینهی چاپ کلیک میکنیم، به حوزهی روزنامهنگاری مربوط میشود.
در بخش دیگری از این نوشته میخوانید: این امر کمی آزار دهنده است؛ چون در شرایطی که مطالب ما به عنوان محصول فکری یک روزنامهنگار حرفهای مورد موشکافی قرار میگیرد، این احتمال میرود که افکار و عقاید ما کلیکی مفروض انگاشته شده و با سایر کالاها و دیدگاهها مقایسه شود و صرفنظر از نظر نقادان، عقاید ما بر نظرات کارفرمایان، سردبیران و سایر سازمانها و ارگانهایی که از خدمات ما استفاده میکنند، تاثیر خواهد گذاشت.
رشد سریع وبلاگهای مطبوعاتی، بسیاری از روزنامهنگاران را بر آن داشته تا به جهان آنلاین قدم بگذارند، به طوری که با توجه به امکانات فعلی، پیشتر هیچ گاه امکان دریافت آدرس ایمیلها یا داشتن مطالب مندرج در پایگاه اینترنتی روزنامهها وجود نداشت.
سرویس نگاهی به وبلاگهای ایسنابه نقل از وبلاگ روزنامهی گاردین، در ادامه آورده است: در حالیکه به نظر میرسد برخی به ورود به این عرصه را سهل میپندارند؛ عدهای هم رشد و پرورش در حوزه وبلاگ نویسی را دشوار میدانند. مشکل بسیار عمیقتر است و هیچ گونه ارتباطی با یافتن سبک درست یا آشنایی با روح وبلاگ نویسی ندارد. ما باید این حقیقت را بپذیریم که هر آنچه در وبلاگمان مینویسیم، صرفنظر از قالب و مفهوم آن، به مجرد اینکه روی گزینهی چاپ کلیک میکنیم، به حوزهی روزنامهنگاری مربوط میشود.
در بخش دیگری از این نوشته میخوانید: این امر کمی آزار دهنده است؛ چون در شرایطی که مطالب ما به عنوان محصول فکری یک روزنامهنگار حرفهای مورد موشکافی قرار میگیرد، این احتمال میرود که افکار و عقاید ما کلیکی مفروض انگاشته شده و با سایر کالاها و دیدگاهها مقایسه شود و صرفنظر از نظر نقادان، عقاید ما بر نظرات کارفرمایان، سردبیران و سایر سازمانها و ارگانهایی که از خدمات ما استفاده میکنند، تاثیر خواهد گذاشت.